nedjelja, 10. ožujka 2013.

Facebook u Klisu

Danas se često spominjemo pojam Facebook, pričamo i slušamo o njemu, a ustvari malo znamo o tome. Facebook se prvi put spominje za vrijeme bizantijkog cara Lava VI Mudrog koji je u svom djelu "Sumarni pregled ratne vještine" podijelio na strategiju, taktiku i Facebook. Prvo značenje riječi Facebook bilo je "pletivo", ali je kroz historiju poprimao drugi značaj, oblik i dimenzije. Međutim, pojedine ličnosti smatraju da je Facebook nastao od eng. riječi face (trčati) i book (livada) što bi trebalo značiti trčanje livadom, ali o historijatu ovog pojma reći ćemo nešto više drugom prilikom. Međutim, danas se ovaj naziv koristi za društvene mrežu za prikupljanje lajkova.

Facebook je doživio veliku ekspanziju i koncentrisao se i u naš kraj tj. naš Klis. Danas u Klisu korisnici ove društvene mreže su tinejdžeri, zaljubljenici u računare, poslovni ljudi pa čak i penzioneri. Redakcija Klisnewsa je vršila istraživanja o korištenju Facebooka u našem kraju i došli smo do sljedećih rezultata - najveći procenat korištenja je u Blučićima, Jaseniku i Seonici s procentom korištenja negdje oko 71.473892903%, dok je najmanji u Dobričevićima, Slakovićima i Čekrklijama s procentom korištenja oko 31.539839930%. Ono što je zabrinjavajuće u ovim krajevima ne samo da nisu korisnici, nego i ne znaju šta je Facebook te su mislili da je to neka nova biljna vrsta. Na ovu temu trebao je govoriti veliki filozof Aristotel, ali kako javljaju inostrani mediji on je umro još 322.godine pr.n.e., o čemu mi nismo obaviješteni, niti smo dobili bilo kakav dokaz o tome, ali u svakom slučaju smo mu zamjerili zbog neobavljenog razgovora s nama.

Međutim, kao zamjenu našli smo njemačku kancelarku Angelu Merkel koja je boravila u Klisu u jednodnevnoj posjeti od 5 dana, gdje je trebala potpisati sporazum o izvozu borovnice za naredne 2 godine iz našeg kraja u Njemačku. Ona nam je rekla: "Put Klisa ka evropskim integracijama je dug proces u kojem....", ali kako smo vidjeli da pojma nema o našoj temi, zahvalili smo joj se uz želju da Klis napusti što prije i bili smo prisiljeni na određene sankcije zbog nepoznavanja materije pa smo je morali izbrisati iz prijatelja i izbaciti iz naše grupe na FB.

Nakon neuspješnih razgovora s pomenutim osobama, razgovore smo obavili s lokalnim stanovništvom koji su za naš magazin rekli da je osnovni razlog njihovog korištenja FB "ubijanje dosade", iako ne znamo šta im je skrivila, bilo je očigledno da se navedene žele riješiti po svaku cijenu. Tako su korisnici poduzeli čitav niz aktivnosti i mjera da ubiju dosadu, a kao rješenje se pronašli u skupljanju lajkova. Prikupljanje lajkova ostvarivali sa na više načina, a neki od njih su: Postavljanje srcadi na zid, ocjenjivanje izgleda od 1 do 10, često mijenjanje slika profila itd. Naša ekipa koja je bila na terenu postavljala je pitanje zašto sami sebi ne lajkaju svoje slike, poveznice i komentare, a toliko toga urade da bi drugi to učinili. Zato vam naša redakcija poručuje sami sebi lajkajte slike, komentare i ostale objave, kako biste i od drugih mogli očekivati da to učine.

Nema komentara:

Objavi komentar